fbpx

DPF, EGR, ADBLUE, FLAP, LAMBDA hibakód javítás

A kerámia részecskeszűrőkben nagyszámú párhuzamos, többnyire négyszögletes csatorna található.

A szomszédos csatornák végei felváltva egyik vagy másik oldalon le vannak zárva kerámia dugókkal, így a kipufogógáznak a porózus kerámia falakon kell átáramolnia. A falakokon való átáramlás közben a koromrészecskék a kerámiafalak belsejében lévő pórusfalakhoz kerülnek, ahol megtapadnak. A szűrő egyre növekvő koromterhelése esetén a csatornafalak felületén koromréteg képződik. A kialakult koromréteg több okból kifolyólag (nem kedvező használat, hibás porlasztó, hibás érzékelő, stb..) akár teljesen el is tömítheti a vékony csatornákat, ezzel gátolva a kipufogógáz ki áramlását a motorból.

A motor hatásfokára és a gépkocsi gyorsulására ez kedvezőtlenül hat.

A részecskeszűrőket időről időre meg kell szabadítani a benne maradt részecskéktől (koromtól), vagyis regenerálni kell. Ezt a tisztítási folyamatot az autó általában észrevétlenül elvégzi kb. 3-500 km-es intervallumokban. A szűrők tisztítását a szűrőben összegyűlt korom elégetésével végzik az autók. A részecskék karbontartalma a kipufogógázban mindig rendelkezésre álló oxigénnel 600 C felett nem mérgező CO2-ra oxidálható. Azonban ha valamilyen hiba( nem kedvező használat, hibás porlasztó, hibás érzékelő, stb..) miatt az autó nem tudja ezt a tisztítási folyamatot megfelelően elvégezni, az a szűrő teljes eltömődését is eredményezheti. Ezekben az esetekben a motorvezérlő az autót ún. vészüzembe helyezi, hogy elkerülje a további károsodásokat. Ilyenkor sajnos nem ritka, hogy annyira elgyengül az autónk, hogy a maximális sebesség 40-60km/h…

Ezt ún. vészüzemmódot és a részecskeszűrővel kapcsolatos funkciókat ki tudjuk kapcsolni az autóból kizárólag szerviz célokra, hogy a javításig használni lehessen a gépjárművet.

Részletekért hívja: +36 20 923 5533