Bevezetőként néhány szó a motor gyártási folyamatáról:
Relatív szűk tűrésmezők használata mellett sincs két egyforma motor, ezért a motorvezérlő computerben futó program a legrosszabb tűrésviszonyokat feltételezi és ennek megfelelően minimális teljesítményre és nyomatékra állítja be a motort. A gyakorlatban a motorok 99%-a nem a legrosszabb tűrésviszonyokkal készül, ennek megfelelően nagyobb teljesítményre és nyomatékra képesek, de a végső beszabályozásra nincs lehetőség a tömegtermelés gyorsasága miatt. Ezt a beszabályozást utólag végezzük el, ezzel 10-15% növekedés minden esetben garantálható mind nyomatékban, mind teljesítményben.
A tehergépjárműveknél a motoroptimalizálás legfontosabb hatása a fogyasztás jelentős csökkenése, mely 2-6 literre tehető ( 8-15% ) a teljesítmény (20-80LE), a nyomaték (100-500Nm) és a dinamika erőteljes javulása mellett. A fogyasztás csökkenésének egyszerű a magyarázata, adott tömeget az erősebb motor dinamikusabban tudja mozgatni, így nem a csúcsterhelés közelében dolgozik és ennek megfelelően gazdaságosabb az üzeme.
A motor a gyári paramétereken belül dolgozik a motoroptimalizálás után is, így sem élettartama, sem szervizigénye nem változik.
A beavatkozás költsége a jármű futásteljesítményének függvényében 2-3 hónap alatt megtérül és attól fogva csak „termel” kb. havi 100-150 eFt-ot.
A beavatkozás rövid leírása: